باران احساس

دست نوشته

باران احساس

دست نوشته

رفاقتی

من و تو 
کنار هر جمله عاشقانمون ،
 "رفیق" میذاریم 
 تا مبادا یکی از ما با خودش بگه : 
عاشق منه !
مثلا میگیم «دوستت دارم رفیق »
یا مثلا «بغلم کن رفیق »
یا «تنهام نذاز رفیق »
«کنارت آرامش دارم رفیق »
این "رفیق" رو میگیم 
که حواسمون باشه
 ما فقط کنار هم مثل یه دوستیم 
ما میخوایم عاشقانه های رفاقتی داشته باشیم ولی
 جانِ جهانم
اینو، هم تو میدونی ، هم من 
که رابطمون عاشقانه یِ عاشقانست 
وگرنه کدوم دو رفیقِ جنس مخالفی شب و روز رو باهم میگذرونن؟
و اگه یکیشون دیر وقت به خونه برسه دل اون یکی آشوب میشه ؟
آخه کدومشون روسریِ اون یکی رو درست میکنه و موهاش رو از صورتش کنار میزنه ؟ 
کدومشون میگه وقتی تو هستی آرامش رو حس میکنم ؟
کدومشون برایِ همدیگه یادگاری میذارن ؟
تو رابطه کدومشون موقع جداشدن
 یکی زل میزنه تو چشمای اون یکی و با چشمایِ قهوه‌ایِ خوشگلش میگه کاش نمیرفتی و کنارم میموندی ؟
رفیقِ جان
ما داریم «عاشقانه هایِ رفاقتیمون» رو تحمل میکنیم
 تا «عاشقانه هایِ عاشقی» گند نزنه به تموم رابطه مون 
فقط عزیزترینِ دلم 
گاهی بیشتر بگو دوستت دارم رفیق !
و دستامو محکم تر بگیر ...
بذار خیالم راحت باشه
 عاشقانه هایِ رفاقتیمون تا همیشه ادامه داره 

بهاره_رحمانی


ثانیه‌ها

این ساعات عمر که بی تو می گذرد
نامش زندگی نیست
مشتی ثانیهٔ علاف است
که در حسرت نبودنت
گرد اعداد می چرخند
حال می خواهد این نبودت
به فاصلهٔ یک دیوار، به نام همسایه باشد
یا در آن سر شهر تهران، یا آن گوشهٔ دنج ایران
کافیست جای خالیت دیده شود
از آن بدتر، احساس شود
آن زمان است که خود خوری میکنم
و رخت عزا بر تن احوالم پوشیده می شود
پس بیا، بمان، باش
چون هر ثانیه بیشتر و بیشتر و بیشتر میخواهمت


محمدامین_تیمورزاده
ازکتاب عاشقانه های یک روانی

آرامش

قشنگ ترین چشمان دنیا را 
مادر من دارد,
وقتی با خنده های از ته دلش به من نگاه میکند و از وقایع روزانه اش با آب و تاب میگوید,
بدون نظر خواستن از من بارها و بارها تعریف میکند...
قشنگترین صدای دنیا را مادر من دارد,
وقتی با نام کوچکم صدایم میکند,
برایم چای میریزد
کنارم مینشیند
با من میگوید
با من میخندد,,,
وقتی کنارش خوشبخت ترین دختر توی عالم هستم..
قشنگترین دستان دنیا را مادر من دارد
وقتی دستهای نرمش را روی موهایم میکشد و تمام خستگی های روزگارانم را دانه دانه از موهایم برمیدارد....
و آخر تمام حرفهایش"خدای ماهم بزرگ است"
از دهانش نمی افتد....
زیباترین زن جهان مادر من و در چهار چوب خانه ی ماست,
که به وقت بودنش تمام لامپهای خانه مان روشن است,که بوی غذایش و نگاه مهربانش تمام تلخی ها و شکست های زندگی ام را در یک آن از وجودم پاک میکند.
مهربان ترین انسان عالم درون آشپزخانه ی کوچک و چهارگوش ماست...
که بودنش, که خنده هایش برایم زیباترین لالایی بچگی ام است....

فرگل_مشتاقی